بازدید رییس کل گمرک و هیئت همراه از دستاوردها و تولیدات دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیر کبیر

 | تاریخ ارسال: 1401/1/27 | 

رئیس کل گمرک ایران از دستاوردها و تولیدات دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زمینه تولید دستگاه ها و نرم افزارهای کنترلی بازدید کرد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، این بازدید با حضور دکتر سید رضا غفاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر محمد احمدی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه و معاونین ، سرپرست اداره کل حراست و امور انتظامی و مدیران کل حوزه ریاست کل و توسعه و تجهیز گمرک برگزار شد.
در ابتدای این بازدید دکتر غفاریان معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تشریح دستاوردها و تولیدات دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زمینه تولید دستگاه ها و نرم افزارهای کنترلی پرداخت  و با اشاره به سبد محصولات فناور صنعتی و دانش بنیان در حوزه پایش گمرکی ؛ سامانه اسکنر خودرویی برای اسکن و بازرسی محیطی و کشف کالای قاچاق ، دستگاه بازرسی تلفیقی ( عبوری و پس پراکنده) برای اسکن چمدان را از جمله دستاوردهای دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حوزه پایش گمرکی توصیف کرد .
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار امیدواری کرد این بازدید سرآغاز همکاری های استراتژیک بین گمرک و دانشگاه صنعتی امیر کبیر شود .
دکتر مقدسی رئیس کل گمرک ایران از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زمینه تولید دستگاه ها و نرم افزارهای کنترلی قرار گرفت و دکتر غفارزاده مدیر این پروژه، گزارشی از آخرین دستاوردهای این دانشگاه در حوزه دستگاههای پیشرفته کنترلی ایکس ری خودرویی و چمدانی به صورت میدانی به رئیس کل گمرک و هیات همراه ارائه کرد.
دکتر مقدسی رئیس کل گمرک ایران در حاشیه این بازدید با اشاره به سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین ، تلاش ها و دستاوردهای دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زمینه تولید دستگاه ها و نرم افزارهای کنترلی را قابل تحسین توصیف و از اقدامات خوب این دانشگاه در خصوص تجهیزات کنترلی پیشرفته استقبال کرد .
وی افزود : علاوه بر موضوع خروج ارز از کشور ، موضوع پشتیبانی دستگاه های کنترلی پیشرفته ایکس ری نیز از دیگر مشکلات است که با تامین این دستگاه ها از داخل کشور این مشکلات نیز برطرف می شود .
دکتر مقدسی تاکید کرد : اولویت گمرک استفاده از تولیدات با کیفیت داخلی می باشد.
در این بازدید رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه از بخش های مختلف این مجموعه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و نحوه عملکرد تجهیزات کنترلی پیشرفته تولیدی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در خصوص کشف کالاهای قاچاق جاساز شده از جمله مواد مخدر قرار گرفتند.