دانشگاه صنعتی امیرکبیر«دانشگاه اثرگذار در برنامه ریزی درسی آموزش عالی ایران» شد

 | تاریخ ارسال: 1400/6/9 | 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «دانشگاه اثرگذار در برنامه ریزی درسی آموزش عالی ایران» معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر منصور غلامی وزیر سابق علوم در نامه ای از تلاش های دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص برنامه ریزی درسی تقدیر و تشکر کرد.
در این نامه که به تاریخ دوم شهریورماه و با امضا دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سابق صادر شده، آمده است:
«بدون تردید، توسعه و پیشرفت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران مرهون کوشش جامعه بزرگ دانشگاهی کشور در این مسیر دشوار و طولانی است. در کوران این مساعی ارزشمند جمعی، آنچه راه نیل به آرمان مشترک را هموار می‌سازد حضور و مشارکت استادان دلسوز و همکاران دانشمندی است که از بذل خالصانه توان، اندیشه و تخصص خود برای اعتلای آموزش عالی کشور دریغ نمی‌ورزند.
اکنون این فرصت مغتنم فراهم آمده است تا از مدیران، اعضای هیأت علمی و کارشناسان ذی‌ربط آن دانشگاه که با هدف ارتقای کیفیت آموزش کارآمد، تقاضامحور و روزآمد از طریق «تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی»، همکاری می‌کنند تشکر و قدردانی کنم. در نتیجه این کوشش و همکاری‌ها با کمال مسرت آن دانشگاه به‌عنوان «دانشگاه اثرگذار در برنامه‌ریزی درسی آموزش عالی ایران» در طول سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ ارزیابی و معرفی می‌شود. امید دارم آثار پربرکت و ارزشمند این جایگاه در زمینه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی در سال‌های آینده نیز مستدام و شکوفا باقی بماند.
از خداوند بزرگ پیشگامی و استمرار حضور مؤثر آن دانشگاه را در صحنه پویای آموزش عالی کشور خواهانم».
دکتر معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این خصوص گفت: این دانشگاه بیش از سه سال در زمینه بازنگری برنامه های آموزشی فعالیت داشت و در این زمینه به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده است.
وی افزود: بازنگری برنامه های آموزشی کار بسیار زمان بر و سختی است اما دانشگاه صنعتی امیرکبیر تمام تلاش خود را انجام داد تا بتواند برنامه های درسی را بازنگری کند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: این امر نشان می دهد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک بعدی عمل نکرده و در تمامی حوزه ها از جمله آموزش، مقالات، نوآوری، فناوری و قراردادهای صنعتی فعالیت های مهم و موثری داشته است.