گزارش مراسم روز مبارزه با استکبار در «دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در جوار مزار شهدای گمنام+عکس

 | تاریخ ارسال: 1400/8/11 | 
 

مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی بر سر مزار شهدای گمنام  دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکترسید حسن  قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اساتید ، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میر احمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: برخی افراد تصور می کنند واژه استکبار جز واژه های بعد از انقلاب اسلامی است اما در واقع این چنین نیست بلکه واژه استکبار و مستکبر یک واژه قرآنی و دینی است.
وی افزود: اساس وقوع و پیدایش انقلاب اسلامی این است که از زیر بار ستم خارج شود و در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی نیز بر واژه قرآنی استکبار تاکید شده است. 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: استکبار یعنی گردن کشی، سرپیچی و تجاوز به حقوق دیگران که این واژه در فرهنگ سیاسی به سلطه گری نیز ترجمه می شود.
حجت الاسلام  والسلمین  میراحمدی تاکید کرد: استعمار به معنای بهره کشی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی توسط یک اقلیت محدود است و اقسام و بخش های مختلف دارد. 
وی عنوان کرد: روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار است. پیش از انقلاب اسلامی یک دوگانه سرمایه داری و کمونیست در دنیا وجود داشت که هردو بر سر قدرت و کسب ثروت مبارزه می کردند اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی این جریان تبدیل به دوگانه جریان مستضعفان با مستکبران شد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه گر است، گفت: هر فرد مسلمان و دولت اسلامی براساس منطق و آموزه های دینی موظف به مقابله با ظلم و استکبار است. مبارزه با استکبار یعنی زیر بار ستم نرفتن.
حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا میراحمدی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با اسلامی مخالف است ، که جلوی استکبار بایستد. ما زیربار سیاست های سلطه طلبانه نرفته ایم و نخواهیم رفت .
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که باید استکبار را بشناسیم تا بتوانیم خردمندانه رفتار خودمان را در مقابل او تنظیم کنیم. 
گفتنی است، در این مراسم بیانیه ای نیز توسط تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرائت شد.

گزارش تصویری / مراسم روز مبارزه با استکبار در «دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در جوار مزار شهدای گمنام ...

عکس ها را در ادامه ملاحظه نمائید: